logo

Варіатор скутера: пристрій, принцип роботи

Варіатор скутера є важливим компонентом трансмісії та однією з ключових причин купити скутер. Він використовується для встановлення потрібного швидкісного режиму. Варіатор на скутер потребує періодичного обслуговування. Згодом компоненти механізму зношуються, потребують заміни. Важливою відмінністю варіатора на скутері є простота використання. Водію не потрібно перемикати передачі. Тому управляти духколісником буде набагато простіше.

Що таке варіатор скутера?

Багато виробників малокубатурної мототехніки ставлять варіатор на скутер, який вигідно відрізняється від механічної трансмісії. Він має просту конструкцію, тому при обслуговуванні та ремонті не виникає проблем. Навіть якщо ви купите новий скутер 2022 випуску, з ремонтом не виникне проблем.

Варіатор розташований між колесами та двигуном. Він перемикає передачу автоматично відповідно до швидкісного режиму.

Випускаються різні види варіаторів, але найпоширенішими є клинопасові моделі. Вони недорогі в обслуговуванні та прості під час ремонту.

Як працює варіатор на скутері: принципи роботи

 Щоб виконати обслуговування варіатора, необхідно розглянути його пристрій. На китайських духколісниках зазвичай встановлюється клинопасова система. Вона складається з наступних компонентів:

  • провідний шків;
  • ведений шків;
  • клиноподібний ремінь.

Привід має форму трапеції у поперечному перерізі. З його допомогою передається обертаючий момент з ведучого на ведений шків. Робота системи залежить від кількості обертів двигуна.

Провідний шків має форму, схожу на конус, складається з 2 щік. Одна з половин нерухома, кріпиться до цапфи колінвалу. Рухлива щока розташована на роликах, що забезпечують рух деталі.

Ведений шків теж складається із 2 половин, але замість роликових компонентів передбачається пружинний механізм.

Знаючи пристрій варіатора скутера, можна зрозуміти принцип функціонування. Щоки під час роботи двигуна наближаються чи віддаляються друг від друга. Через це змінюється положення клиноподібної передачі, а також радіус її переміщення. Коли швидкість скутера збільшується, половини шківа ведучого сходяться, а веденого розходяться. Так змінюється передатне число.

Щоб перемикання швидкостей відбувалося плавно, потрібне налаштування варіатора скутера. Для цього використовують спеціальні інструменти. Краще довірити вирішення цього завдання професіоналам.

Як правильно розібрати варіатор на скутері?

Знаючи, як працює варіатор на скутері, слід розібратися в особливостях його обслуговування. Щоб розібрати вузол, потрібні спеціальні інструменти. Вони мають відповідати моделі варіатора. Спочатку знімається кришка, а далі виконується кілька послідовних дій:

  • Демонтаж починають із переднього варіатора. Для цього відкручують гайку на шківі ведучого компонента.
  • Після цього дістають усі деталі варіаторного вузла.
  • Далі знімається шків.
  • Демонтується шайба, шестерня приводу.
  • Тепер можна дістати всі інші деталі.

Усі зняті компоненти потрібно буде ставити у зворотному порядку, тому бажано їх складати у тому порядку, як вони були демонтовані.

Якщо потрібно оглянути ролики, розбирають шків. Якщо є сліди зношування, їх доведеться замінити. Важливо звернути увагу на ущільнювач коленвала. Якщо він брудний, зношений, його потрібно замінити.

Як правильно налаштувати варіатор скутера?

Щоб робота варіатора на скутері була стабільною, важливо проводити ревізію та за необхідності налаштування вузла. Зазвичай цю процедуру виконують на початку сезону або з появою певних ознак.

Потрібно виключити ковзання ременя. Якщо виникає подібна проблема, потужність скутера знижується, з'являється шум при роботі двигуна. Прослизання з'являється, якщо ремінь починає провисати. Його потрібно натягнути чи замінити. Якщо стан приводу задовільний, необхідно замінити пружину шківа.

Також може знадобитися замінити заводські ролики. Грузики потрібно вибирати дуже точно, вагу вибирають відповідно до рекомендацій виробника.

Які можуть бути несправності варіатора скутера та як зробити гарний ремонт?

Ознаки несправності з'являються під час зношування компонентів механізму. Якщо скутер експлуатується у складних умовах, ремонт знадобиться набагато раніше. Є кілька поширених несправностей варіатора скутера:

  • знос рухомих компонентів механізму;
  • ушкодження шківів, роликів;
  • лопаті вентиляторів пошкоджені;
  • деталі з'єднані між собою ненадійно.

Варіатор є досить довговічним компонентом, який не потребує ремонту протягом тривалого часу. Але якщо водій їздить на скутері в складних умовах, наприклад, ґрунтовкою з численними спусками і підйомами, по бруду, проблеми з'являться досить швидко.

Довірити ремонт варіатора варто досвідченим майстрам. Самостійно виконати заміну зношених компонентів досить складно. Припустившись помилок, водій зіткнеться з іншими проблемами, наприклад, збоями в роботі двигуна.

6028
Кнопка
связи