logo

Як повертати на мотоциклі: нюанси та рекомендації

Навіть новачки чудово розуміють, як на байку повернути вправо чи вліво. Ось тільки повертати на мотоциклі потрібно вміти, оскільки ця процедура відрізняється від керування автомобілем. Вся річ у контррулінні! Тому перед тим як купити новий мотоцикл, слід розібратися в «роботі» відцентрової сили та її впливі на керування двоколісником.

У ЧОМУ СУТЬ КОНТРРУЛІННЯ?

Щоб розібратися, як повертати на мотоциклі, водієві слід зрозуміти принцип дії контрруління. Насправді, все дуже просто. Наприклад, ви хочете повернути байк праворуч, але при вивертанні керма його починає вести вліво. Це відбувається через відцентрову силу (вплив на центр тяжкості апарату).

Якщо райдер не навчиться боротися з контркеруванням, це може призвести до серйозних наслідків на зразок ДТП. Тому райдеру необхідно не тільки відчути вагу та розміри байка, але й інші параметри:

  • Швидкість апарату.
  • Свою позицію.
  • Кут повороту.
  • Траєкторію.
  • Роботу з ручкою газу.

Наприклад, збільшення швидкості двоколісника створить гіроскопічний ефект. Це дозволить стабілізувати техніку та плавно повернути мотоцикл ліворуч або праворуч. Хоча додатковий розгін погіршить маневреність транспортного засобу, через що райдеру буде складно увійти до крутого віражу.

ЯК ПРАВИЛЬНО ПОВЕРТАТИ НА МОТОЦИКЛІ?

 

Мотолюбителі вже давно вивели кілька «законів маневрування», яких мають дотримуватись усі водії. Пам'ятайте, що саме ігнорування базових правил керування байком нерідко стає причиною аварій. Те ж прискорення у крутому повороті зіб'є вашу траєкторію. А ось на мінімальній швидкості двоколісник почне просто завалюватись убік і порушить ваш баланс.

Досвідчені водії радять:

  • Використовувати контрруління. Ця методика допомагає перемогти гіроскопічний ефект під час їзди на низьких швидкостях. Полягає вона в тому, що при маневрі райдер спочатку злегка вивертає кермо у протилежний від повороту бік. Тобто, щоб повернути праворуч, потрібно спочатку повернути ліворуч.
  • Дотримуватись максимально випрямленої траєкторії. Не потрібно намагатися сильно вивертати кермо, робіть всі маневри плавно і вивірено.
  • «Вкочуватися» в повороти. Найбезпечніший спосіб правильно повернути на мотоциклі – заздалегідь вирівняти швидкість та увійти у віраж із закритим або рівним газом.
  • Плавно працювати ручкою газу. Сильна перегазовка може спричинити занесення.
  • Використовувати тільки заднє гальмо. Натискаючи на передні гальма, ви сильно навантажуєте вилку байка, що може призвести до вібрацій керма.
  • Працювати корпусом. Якщо мотоцикл повертає ліворуч, ви повинні трохи відхилитися в ту ж сторону.

Розібратися, як правильно повертати мотоциклом, можна у спеціальній школі. Консультації інструктора допоможуть вам розібратися в нюансах легких та важких байків, визначенні відповідного апекса (вершини повороту), стійках тощо.

ПОШИРЕНІ ПОМИЛКИ ПРИ ПОВОРОТАХ

Найнебезпечніше, що може зробити водій при вході у віраж – скинути газ або вичавити переднє гальмо. Коригувати швидкість транспортного засобу потрібно до повороту, але не в ньому. Такі дії гарантовано призведуть до падіння чи вильоту з дороги.

До найчастіших помилок можна віднести і:

  • Вивішування корпусу в протилежний від повороту бік.
  • Неправильне положення стоп на підніжках. Це заважає рівномірному розподілу ваги.
  • Переоцінку власних сил. Іноді сил райдера банально не вистачає, щоб вивести мотоцикл із нахилу.
  • Зупинку погляду лише на точці «входу» чи апексі. Ви повинні дивитися туди, де закінчиться ваш маневр, а не слідкувати за об'єктами, які потрібно об'їхати.
  • Неправильну оцінку габаритів техніки. При нахилі байк займає більше місця на дорозі, що нерідко призводить до зіткнень.

Ну і не варто забувати про спроби «підрулювати» у повороті. З цим часто стикаються новачки, які ще не навчилися правильно вибудовувати траєкторію руху. Така помилка призводить до зриву коліс (через зниження плям контакту).

Важливо: Коригувати положення байка під час повороту можна лише нахилами та положенням тіла.

5343
Кнопка
связи