logo

Що робити, якщо не заводиться скутер?

Багато райдерів, особливо взимку, не можуть завести свого «залізного коня». Скутер просто не реагує на кік-стартер та електростартер, або стартер крутиться, але силовий агрегат не запускається. Тому давайте розберемося, що робити, якщо не заводиться скутер.

Чому мототехніка не заводиться?

Існує багато причин, чому скутер не заводиться. Найчастіше подібна ситуація виникає через:

  • Тривала стоянка.
  • Поломка системи запалення.
  • Відсутність іскри.
  • Низьку температуру.
  • Поломку системи живлення.
  • Пошкодження проводки.

Причиною, чому не заводиться скутер, може стати низька компресія, неполадка ГРМ (у 4-тактних апаратах) або засмічення фільтрів. То що робити райдеру, якщо виникла така проблема?

Перевірка свічки запалювання

Для початку райдеру потрібно перевірити свічку, особливо якщо він купили скутер б/в. Елемент потрібно оглянути та переконатися, що на ньому немає нагару або механічних пошкоджень. Якщо електрод оплавився, компонент рекомендується замінити. Також райдеру слідує:

  • Почистити свічку від нагару та бруду. Процедуру краще виконувати металевою щіткою.
  • Витерти та висушити свічку. Елемент можна потримати над газовою плитою чи покласти біля обігрівача.
  • Провести діагностику свічки.

Щоб переконатися, що свічка дає іскру, необхідно дістати компонент і доторкнутися до незабарвленої частини мотора або циліндра. Потім райдеру необхідно увімкнути запалювання і провернути колінвал. Якщо свічка видає синю іскру, значить, компонент справний. Але якщо колір іскри жовтий або вона не з'являється, елемент потрібно замінити.

Ще одна причина, чому скутер не заводиться на холодну, – несправність свічкового ковпачка. Щоб перевірити елемент, його потрібно висушити феном та від'єднати. Процедура діагностики така сама, як і при тестуванні свічки.

Діагностика системи запалювання

Якщо після тестування та заміни свічки іскри немає, необхідно провести діагностику системи запалювання. Найпоширеніша проблема – витік електрики. Вона виникає через пошкодження обмотки. Якщо оголений кабель торкається металевої деталі, порушується подача струму на ковпачок. Тому власнику потрібно перевірити високовольтний кабель та, при необхідності, заізолювати його. Також рекомендується оглянути всі з'єднання та контакти.

Якщо скутер 2т або 4т не заводиться, а обмотка не порушена, можливо проблема криється в:

  • Некоректній роботі датчика запалювання.
  • Несправності комутатора.
  • Поломці котушки запалювання.

Щоб точно визначити, в чому проблема, райдеру знадобиться аналогічний скутер-донор. З нього потрібно зняти відповідні деталі та по черзі встановити на «пацієнта». Але найпростішим рішенням стане відвідування СТО.

Перевірка елементів живлення

Якщо скутер не заводиться як у холодну, так і теплу погоду, власнику слід перевірити бензобак, збагачувач, кран, фільтр, карбюратор і насос.

Спершу рекомендується провести діагностику паливного крана. Для цього потрібно від'єднати шланг від карбюратора і провернути колінвал. Якщо все гаразд, із трубки почне витікати бензин. Але якщо паливо не стікає або тече навіть за непрацюючого двигуна, значить, кран слід замінити.

Другий етап діагностики системи живлення – огляд паливного фільтра. Якщо компонент засмітився, його слід замінити. Але навіть якщо фільтр чистий, але не продувається, значить у ньому утворилося засмічення.

Через забруднення карбюратора теж можуть виникнути проблеми із запуском двигуна. Причиною засмічення є неякісний бензин чи неефективний фільтр. Щоб вирішити проблему, необхідно:

  • Демонтувати та розібрати карбюратор.
  • Продути та промити всі отвори. Для очищення використовується балон із стисненим повітрям або простий компресор.
  • Перевірити поплавцеву камеру та її компоненти.
  • Очистити паливний жиклер.

Також варто пам'ятати і про найбанальніші проблеми – відсутність палива або старий бензин. Якщо після тривалого простою скутер не заводиться з кнопки, слід злити старий бензин та наповнити бак свіжим паливом.

Перевірка поршневої групи

При низькому рівні компресії в циліндрі погіршиться динаміка скутера або він перестане заводитися. Причиною неполадки може стати зношування кілець, низькоякісні запчастини, неправильна розточка циліндра або тривале використання техніки на граничній потужності.

Діагностувати неполадку легко, потрібно просто завести скутер за допомогою кік-стартеру. Якщо при натисканні не відчувається опір, значить тиск у циліндрі впав нижче 7 бар. Достовірно визначити компресію можна за допомогою компресометра. В ідеалі прилад повинен показувати 10 бар. Але якщо тиск низький, потрібний ремонт або заміна поршневої групи.

Перевірка ГРМ

Несправності газорозподільного механізму зустрічаються лише на апаратах із чотиритактними двигунами. Якщо 4 т скутер не заводиться, райдеру слід перевірити роботу підсмоктувача. Щоб це зробити, потрібно прикласти руку до отвору повітряного фільтра та провернути колінвал. Якщо ефект вакууму не відчувається, то ГРМ неправильно налаштований або його клапани покрилися нагаром. У будь-якому разі райдеру доведеться розібрати та почистити механізм.

149937
Кнопка
связи