logo

Права на мотоцикл: категорія, отримання, штрафи

Мотоцикл – серйозна та небезпечна техніка, тому для їзди на ній обов'язково потрібні права. Тому перед тим як купити мотоцикл, обов'язково пройдіть навчання та отримайте всі необхідні документи. Але давайте розберемося, які права на мотоцикл необхідні, і чим загрожує їхня відсутність.

ШТРАФ ЗА ВІДСУТНІСТЬ ПРАВ

У набір обов'язкових документів для їзди на двоколіснику входять посвідчення водія, реєстрація та страховка. Але якщо у водія немає права, то йому випишуть штраф у розмірі 3400 грн, а його двоколісного «друга» відправлять на штрафстоянку.

Забрати техніку назад можна буде лише після отримання посвідчення (навчання займає 2 місяці). І це найнеприємніше, адже за першу добу на парковці доведеться заплатити 144 грн, а кожного наступного дня коштуватиме 24 грн. Тобто поки водій проходить навчання та складає іспити, за утримання транспортного засобу «накапає» близько 1500 грн.

Важливо: Якщо у водія лише відкрито категорію на малокубатурні байки (А1), йому заборонено їздити на байках з агрегатом понад 125 куб. см. Якщо його зупинять на 150-кубовому апараті, буде вважатися, що він не має прав.

Бувають ситуації, коли мотоаматор банально забуває посвідчення дома. За таку провину також передбачено покарання – 425 гривень.

ЗА ЩО ЩЕ МОЖНА ОТРИМАТИ ШТРАФ?

Їзда без прав на мотоциклі – це не єдине за що можуть оштрафувати водія. І йдеться не про перевищення швидкості чи не надітий шолом, а про відсутність інших документів. Якщо у мотолюбителя немає:

  • Страховки, доведеться заплатити 425 грн.
  • Реєстрації, накладається штраф у розмірі 425 грн. А от якщо двоколісник взагалі не було поставлено на облік, власника оштрафують на 850 грн.

І пам'ятайте, зазвичай мотоциклістів зупиняють за перевищення швидкості чи їзду без шолома.

ЯКА КАТЕГОРІЯ ПРАВ ПОТРІБНА НА МОТОЦИКЛ?

Категорія посвідчення безпосередньо залежить від обсягу двигуна мотоцикла. Наразі райдер може отримати посвідчення:

  • А1. Вони дозволяють керувати всією малокубатурною мототехнікою (скутери, мопеди та байки) з об'ємом двигуна до 125 куб. см. До складання іспиту допускаються підлітки, яким виповнилося 16 років.
  • А. Ця категорія дозволяє їздити на будь-яких двоколісниках із мотором від 50 до 1000 куб. см. Таке посвідчення видається лише з 18 років.

Зараз на ринку чимало цікавих байків з двигуном 125 кубів. Тому навіть підлітки зможуть знайти для себе цікаву та функціональну техніку.

ЯК ЗДАТИ НА ПРАВА НА МОТОЦИКЛ?

Щоб отримати посвідчення, майбутньому водієві потрібно записатися до авто- або мотошколи. Для цього необхідно підготувати пакет документів:

  • Фотографії 3,5 на 4,5 (4 шт.).
  • Медична довідка.
  • Копія паспорта.
  • Ксерокопія ІПН.
  • Заява.

Саме навчання складається з двох частин: теоретичної та практичної. За 1,5-2 місяці райдер вивчить ПДР, влаштування мототехніки, а також освоїть ази водіння. Після завершення навчання учня відправляють на підсумковий іспит до МРЕВ. Якщо він успішно здає теорію та практику, він одразу отримує права на мотоцикл. А у разі невдачі учень вирушає на повторне перескладання (через 7 днів). До речі, за переатестацію доведеться платити додатково.

ЧИ ПОТРІБНІ НА ЕНДУРО ЧИ КРОСОВИЙ МОТОЦИКЛ ПРАВА?

Мототехніка для бездоріжжя цікава тим, що на неї не потрібне посвідчення. Їзду пересіченою місцевістю ніхто не контролює. Це означає, що водій може їздити на кросовому байку без страхового поліса, реєстрації та посвідчення. Більше того, кросовим апаратам заборонено виїжджати на громадські дороги, оскільки на них немає дзеркал заднього виду та освітлювального обладнання (стопів та поворотників).

А ось з ендуро ситуація складніша. Це більш універсальний транспорт, який підходить для бездоріжжя та міста. І якщо ви плануєте їздити на такому апараті громадськими дорогами, тоді права потрібні обов'язково.

ЯКИМ МОТОЦИКЛОМ МОЖНА УПРАВЛЯТИ БЕЗ ПРАВ?

Хочете обзавестися байком, але не хочете проходити навчання? Тоді вибирайте двоколісник для бездоріжжя. Але пам'ятайте, що в цьому випадку дороги загального користування для вас під забороною.

Найкращі байки для off-road:

  • Kayo K2-250. Це чистокровний кросовий апарат, який подарує райдеру заряд драйву та адреналіну.
  • KV 250 Regal. Ендуро бренду КВ славиться своєю чудовою прохідністю та функціональністю.
  • Shineray XY200GY-11B. Цей ендуро ідеально підійде для райдерів-початківців, які шукають баланс між потужністю і керованістю.
  • Kayo TT140. Компактний пітбайк є справжньою знахідкою для підлітка 14-18 років. Модель відрізняється помірною потужністю та гарною прохідністю.

Зверніть увагу, що у салоні Двако всі ці моделі коштують у межах 33-45 тис. грн.

15811
Кнопка
связи