logo

Який має бути тиск у шинах квадроцикла?

За останні кілька років співтовариство шанувальників мотовсюдиходів значно розрослося. Відповідно з'явилося безліч райдерів-початківців, які тільки знайомляться з технікою. Але купити недорогий квадроцикл – це ще половина справи. Важливо розібратися в особливостях експлуатації. Тому давайте розберемо одне з найпоширеніших питань: який має бути тиск у шинах квадроциклу?

ЧОМУ ВАЖЛИВО КОНТРОЛЮВАТИ ТИСК?

Згідно зі статистикою, 70% райдерів-початківців травмуються через недотримання техніки безпеки та неправильний тиск в колесах. І це не дивно, адже накачувати шини потрібно виходячи з типу поверхні, на якій використовуватиметься квадроцикл.

Від того, який тиск в шинах квадроцикла, залежать:

  • Керованість апарату.
  • Балансування коліс.
  • Зношування протектора.
  • Зчеплення із трасою.

На своєму шляху ви можете зустріти різні поверхні: сніг, пісок, бруд, бетон, асфальт, складне бездоріжжя з вибоїнами і т. д. І від того, як накачані колеса, залежить комфорт їзди.

ЯК ВИБРАТИ ВІДПОВІДНІ ПОКАЗНИКИ?

Для початку загляньте в документацію свого апарата та вивчіть рекомендації виробника. У більшості випадків компанії радять підтримувати тиск від 0,35 до 0,83 бар для бездоріжжя та від 1,1 до 1,5 для рівних трас (асфальту або бетону). Проте це усереднені показники, які не завжди відповідають реальності. Тож який має бути тиск у шинах квадроцикла?

Перед тим як залишити гараж, заздалегідь продумайте свій маршрут. Таким чином, ви зможете вибрати налаштувати показники. Досвідчені райдери рекомендують підтримувати:

  • 0,5-0,9 бар. Ці показники оптимальні для рівних трас (бетону, асфальту, гравію або ґрунтовки). Такий тиск покращить маневреність, керованість та простоту входу в поворот техніки. Крім того, апарат швидше розганятиметься і зможе набрати максимальну швидкість.
  • 0,2-0,4 бар. З такими показниками можна виїжджати на м'які дороги: пісок, бруд, глину тощо. Однак через низький тиск зменшиться швидкість мотовсюдихода, але покращиться зчеплення з поверхнею (а це головне при їзді бездоріжжям).
  • 0,3-0,8 бар. Подібний тиск найкраще підходить для їзди по рівних та м'яких трасах, на зразок ґрунтовки, поля тощо.

Ніколи не перекачуйте колеса техніки. Якщо показники перевалили за 1,5 бар, знизиться стійкість та керованість мотовсюдихода.

При обслуговуванні коліс скористайтесь одним корисним лайфхаком, про який знають практично всі досвідчені мотолюбителі. Накачуйте задні колеса трохи більше ніж передні. За рахунок цього ви покращите маневреність апарату і зробите їзду більш комфортною.

ВІД ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ РЕСУРС ПОКРИШОК?

Від того, який тиск у шинах квадроцикла, залежить тривалість життя його гуми. Наприклад, при їзді з приспущеними колесами збільшується пляма контакту, через що покришки швидше зношуються.

Перекачані колеса – теж погано. Якщо пляма контакту маленька, бічні частини покришки втрачають свою гнучкість, погіршуються амортизація та зчеплення з трасою.

ЯК ВИБРАТИ ГУМУ ДЛЯ КВАДРОЦИКЛА?

Пошук відповідних покришок – складне завдання, оскільки райдеру потрібно враховувати низку параметрів. Звертати увагу слід на малюнок протектора, стиль їзди, умови експлуатації тощо.

Також бажано розібратися з маркуванням. Наприклад, якщо на гумі є буква «Є», отже, вони виготовлені відповідно до європейських норм. Цифри на шині інформують райдера про країну виробника. Але якщо коду країни немає, це підробка і маркування якості не дійсне.

Щоб вибрати шини для квадроцикла, потрібно звернути увагу на:

  • Товщину шини. Райдерам, які не мають можливості постійно стежити за тиском, рекомендується віддавати перевагу товстій гумі.
  • Конструкційні особливості. Радіальні покришки призначені для асфальту та бетону, а діагональні шини підходять для м'яких поверхонь.
  • Маркування. Дізнатися індекс швидкості та навантаження можна за спеціальними кодами. Якщо на гумі є буква «Т», вона розрахована на швидкість до 190 км/год. Цифра «0» показує граничне навантаження 46 кг.
  • Особливості протектора. Для їзди по бруду та заболоченим ділянкам бажано вибирати покришки із симетричним малюнком. Шини з асиметричним протектором придатні для їзди твердими дорогами. А ось зимова гума має шипи та унікальний малюнок, що покращує зчеплення зі слизькою трасою.

Якщо ви не можете вирішити, яку гуму поставити на квадроцикл, подивіться на її бренд. Кожен виробник має свої особливості. Для складного бездоріжжя найкраще підходять покришки Maxxis, а шанувальникам рівних доріг варто вибрати High Lifter. Є й недорогі китайські виробники шин, але таку гуму доведеться міняти в два рази частіше, ніж якісні брендові покришки.

15565
Кнопка
связи