logo

Як перевірити запалювання на скутері?

Щоб купити надійний скутер, який прослужить не один рік, потрібно ретельно перевірити його вузли та системи. І почати варто із запалювання. Ця система перетворює струм, подає його на свічку та підпалює паливну суміш. Дія виконується у кілька етапів, і навіть найменший збій може вплинути на роботу двигуна та збільшити витрати палива. Тому давайте розберемося, як перевірити запалювання на скутері.

Огляд замку запалювання

Перше, що потрібно зробити, – перевірити сам замок. Ремонт вузла знадобиться якщо:

  • Ключ не вдається вставити в отвір.
  • Зносився секретний механізм. У цьому випадку ключ вилітатиме, а моторолер можна буде завести навіть викруткою.
  • Замок не замикає контактів.
  • Ключ важко діставати чи він заїдає.
  • Кермо апарата не блокується.

Розібратися, як перевірити замок запалювання на скутері, досить просто. Потрібно кілька разів покрутити ключ і завести апарат. Але варто пам'ятати, що це найпростіша поломка, і для її усунення потрібно просто поміняти замок.

Перевірка котушки запалювання на скутері 4т та 2т

Котушка запалювання моторолера відповідає за іскроутворення, і її поломка унеможливить запуск двигуна. Якщо ви виявили, що свічка не видає іскру, насамперед проведіть діагностику цього вузла.

Для перевірки вам знадобиться мультиметр, яким може вимірювати опір. Найкраще використовувати електронний апарат, оскільки він точніший.

Щоб виконати діагностику, потрібно:

  • Встановити мультиметр на 200 Ом.
  • Перевірити первинну обмотку. Для цього слід підключити щупи мультиметра до клем. Показники мають бути в районі 0,8-3 Ом.
  • Перевести тестер на 20 кОм.
  • Перевірити вторинну обмотку. Для цього необхідно приєднати щуп до маси (мінусу) та бронепроводу. Показники повинні бути не менше ніж 2 кОм.

«Продзвонити» котушку можна і звичайною індикаторною викруткою. З її допомогою можна перевірити свічковий ковпачок, первинну та вторинну обмотку. Проте це «польовий» метод, який дозволяє виявити дефекти. Якщо потрібна точна перевірка котушки запалювання скутера, то без мультиметра не обійтися

Огляд свічок та свічкового ковпачка

При перевірці запалювання скутера 4т та 2т також рекомендується провести огляд свічки та її ковпачка. Насамперед визначте тип свічки. Є два різновиди елемента: холодні та гарячі. У документації скутера вказується, який тип свічок варто використовувати. Але якщо компонент підібраний неправильно, тоді:

  • Свічка почне покриватись нагаром. Хоча подібна проблема може виникнути і через дуже багатий паливний склад.
  • Потужність скутера зменшиться. Така проблема виникає при передчасному займанні складу.

Якщо свічка підібрана правильно, колір електрода повинен бути світло-коричневим. Будь-які відхилення від норми свідчать про знос компонента або неправильну роботу інших систем моторолера. Наприклад, якщо паливна суміш бідна, тоді електрод буде білим, а якщо склад занадто багатий, на свічці утворюється оксамитовий нагар.

А ось для перевірки свічкового ковпачка знадобиться додаткове обладнання – мультиметр. Виставте на пристрої 20 кОм, а потім підключіть щупи до входу та контакту. Опір у робочому компоненті коливається від 2,5 до 5 кОм. Але якщо показники вищі, значить, ковпачок несправний.

Діагностика комутатора скутера

Комутатор – ключовий елемент системи запалювання, який відповідає за накопичення енергії та її своєчасне подання на котушку. Якщо компонент несправний, тоді моторолер не заводитиметься, мотор буде глухнути або працювати нестабільно. Але щоб точно визначитися із джерелом проблеми, потрібно перевірити на справність комутатор котушки запалювання скутера.

Для цього необхідно:

  • Встановити мультиметр у режим змінного струму.
  • Виміряти опір чорно-червоного дроту щодо маси (мінусу). Воно має бути близько 500 Ом.
  • «Продзвонити» кабель обмотки живлення. Показники мають бути не менше 150 Ом.

Якщо немає можливості перевірити котушку запалювання та комутатор скутера мультиметром, варто просто встановити замість них справні деталі та повторно протестувати систему.

Як має працювати система запалювання?

Процес іскроутворення повинен займати секунди, тому кожна деталь запалювання має функціонувати правильно. Це означає, що всі несправні або зношені компоненти доведеться замінити. Навіть незначна поломка порушить роботу двигуна та завадить запуску мотора.

Отже, при покупці моторолера потрібно обов'язково перевірити мультиметром котушку запалювання скутера 4т, оглянути свічки та проводку, протестувати комутатор та оцінити стан замку запалювання. Така невелика діагностика допоможе відчутно заощадити на подальшому обслуговуванні мопеда.

23953
Кнопка
связи