logo

Як відрегулювати клапани на квадроциклі?

Налаштування клапанів на квадроциклі – один із основних етапів обслуговування техніки. Ігнорування цієї операції негативно позначиться на роботі двигуна, ускладнить запуск мотовсюдихода і навіть призведе до низки серйозних поломок. Тому райдеру важливо розібратися, коли потрібно проводити регулювання і чи варто самостійно виконати процедуру чи краще звернутися за допомогою до магазину квадроциклів у Києві.

КОЛИ ПОТРІБНО РЕГУЛЮВАТИ КЛАПАНИ МОТОВСЮДИХОДА?

Досвідчені мотолюбителі радять відрегулювати клапан на квадроциклі відразу після покупки техніки. Справа в тому, що при збірці апаратів (особливо китайських), виробники не приділяють цій процедурі належну увагу. А експлуатація мотовсюдиходів із неправильно налаштованими зазорами призводить до:

  • Порушення роботи ГРМ.
  • Прогорання клапанів.
  • Підвищений знос тарілок клапанів.
  • Збільшення споживання палива.
  • Появі сторонніх шумів (стукоту та гулу) у двигуні.
  • Зниження потужності техніки.

Виконувати друге налаштування зазорів бажано при обкатуванні мотовсюдихода. Тобто через 300-350 км пробігу райдеру слід перевірити ГБЦ.

Зверніть увагу: Така операція як регулювання клапанів на квадроциклі вважається обов'язковим елементом ТО і повинна проводитися через кожні 1000-1500 км.

ПІДГОТОВКА ДО РЕГУЛЮВАННЯ

Перед тим як відрегулювати клапан, потрібно підготувати квадрик до процедури. Для цього рекомендується підняти передок мотовсюдихода. Це дозволить очистити масляну ванну ГБЦ та прибрати надлишки рідини.

Після цього демонтуйте елементи кузова, які заважають підібратися до клапанів. Однак тут все залежить від моделі квадрика, в деяких апаратах дістатися ГБЦ можна без зняття пластикових деталей та вузлів.

Також райдеру потрібно підготувати інструменти: ключ на 8 (краще з головкою, щоб не пошкодити гайки), вимірювальні щупи (знайти їх можна в будь-якому автомагазині) та молоток.

Перед тим як відрегулювати клапан квадроцикла, апарату потрібно дати охолонути. Процедура виконується на холодну, тому перед регулюванням мотовсюдихід краще не заводити.

ЕТАПИ НАЛАШТУВАННЯ ЗАЗОРУ КЛАПАНІВ

По суті регулювання – базова операція, тому виконати її зможе навіть квадроцикліст-початківець. Водієві потрібно лише:

  • Скрутити кришку або відкрити заслінку ГБЦ. Скручувати гайки потрібно по діагоналі. Також слідкуйте за тим, щоб не пошкодити елементи кріплення. Щоб не злизати грані гайок, рекомендується використовувати ключ із головкою.
  • Зняти кришку. Якщо компонент не піддається, трохи стукніть його через дерев'яний брусок.
  • Зніміть усі частини прокладки. Важливо, щоб ніяке сміття не потрапило в двигун мотовсюдихода.
  • Виставте циліндр у верхній мертвій точці (ВМТ). Щоб зловити ВМТ, слід відкрити оглядове віконце, демонтувати свічку і почати крутити колінвал. Обертати вузол потрібно доти, доки у віконці не з'явиться відповідна позначка.
  • Співвідносити рисочки на зірочці з відмітками на головці циліндра. Якщо все виставлено правильно, клапани у ВМТ мають бути повністю закриті.
  • Перевірити проміжок. Для цього слід розмістити щуп відповідної товщини у зазорі штока. Важливо, що цей параметр для кожного мотовсюдихода індивідуальний, тому при виконанні регулювання орієнтуйтесь на документацію та рекомендації виробника квадрика.
  • Переконатись, що зазор відповідає товщині щупа (допустима похибка 0,01 мм). Якщо показники сильно відрізняються, відрегулюйте зазор за допомогою контргайки і гвинта.
  • Поставити кришку та закрутити болти. Щоб не було зазорів, змастіть краї кришки полімером і зачекайте, поки він злегка підсохне. Болти кришки слід закручувати хрест на хрест.

Після виконання регулювання запустіть мотовсюдихід і зверніть увагу на роботу двигуна. Можливо, спочатку апарат видаватиме невелике постукування. Однак, якщо стукіт сильний, значить, клапани були налаштовані неправильно.

Важливо: Після регулювання не рекомендується сильно навантажувати мотовсюдихід. Проведіть міні-обкатку (5-10 км). Також під час поїздки дослуховуйтесь звуків, які видає двигун квадроцикла.

8516
Кнопка
связи