logo

Як вибрати свічки для квадроциклу: особливості процедури

На перший погляд здається, що свічки для квадроцикла – дрібні деталі. Але саме вони відповідають за запалення паливної суміші та запуск мотовсюдихода. Крім того, свічка є своєрідним індикатором здоров'я техніки і може повідомити райдера про низку несправностей. Тому водієві важливо дізнатися, коли після покупки квадроцикла змінювати цей компонент і як правильно це робити.

ЯК ЧАСТО ЗМІНЮВАТИ СВІЧКУ?

Власне, свічка запалювання – звичайний витратний елемент. У технічній документації до апарату вказано рекомендації виробника, коли потрібно міняти цей компонент. У середньому термін «життя» свічки становить 6-8 тис. км. Але все залежить від стану елемента запалювання. Зменшити термін експлуатації компонента можуть:

  • Неправильно приготовлена ​​паливна суміш. Якщо склад занадто бідний чи багатий, свічка зношується швидше.
  • Висока температура. При регулярних перегрівах елемент може просто оплавитися.
  • Висока напруга при запаленні. Через це компонент може просто перегоріти.
  • Некоректна робота інжектора (на апаратах із інжектором).
  • Зменшення компресії в маслознімних ковпачках. Така ситуація виникає при попаданні мастила у двигун апарату.
  • Забруднення. На компоненті часто утворюється нагар, збирається мастило або налипає бруд.

Пошкодження елемента призведе до низки проблем. Наприклад, якщо райдер помітив, що на свічці квадроцикла немає іскри, стало складно запускати двигун, підвищилась витрата палива або двигун почав працювати некоректно, потрібно поміняти свічку.

ЯК ВИБРАТИ ПОТРІБНУ СВІЧКУ?

Відразу варто зазначити, що ресурс та робота свічки запалення безпосередньо залежить від її якості. Тому водіям слід купувати лише перевірену продукцію відомих брендів. Погодьтеся, простіше купити хороший компонент, що прослужить 8 тис. км, ніж кожні 1,5-2 тис. км купувати нову деталь.

Також при виборі нового компонента системи запалювання потрібно враховувати цілий ряд параметрів. Ключову роль грають розміри самої свічки (діаметр різьблення та його довжина). Звернути увагу потрібно і на напальне число. Це теж важливий параметр, ігнорування якого може призвести до безконтрольного займання паливної суміші при контакті з нагаром або розпеченими елементами двигуна.

Щоб уникнути проблем, на свічку наноситься спеціальне маркування, яке відображає допустиму температуру компонента та його стійкість до напального запалення. Це справді важлива характеристика, адже через безконтрольне займання руйнується поршень.

Шкоду мотовсюдиходу завдає і низька температура свічки. Якщо ви купили компонент із занадто високим напальним числом, підвищиться нагароутворення, а двигун втратить потужність.

Найчастіше, на ринку можна зустріти свічки з накальним числом:

  • 11-14. Такі елементи вважаються гарячими і ставляться на мотори, які працюють на низькооктановому паливі.
  • 17-19. Це найпоширеніші елементи, якими оснащуються майже всі квадроцикли. По суті це певний гібрид гарячих та холодних свічок.
  • Від 20 (холодні). Такі свічки повільно нагріваються та швидко втрачають тепло. Зазвичай вони встановлюються на апарати з форсованими двигунами, які зазнають високих навантажень. Подібні компоненти можна зустріти на потужних спортивних квадриках.

Перед тим, як купити свічку на дитячий квадроцикл або дорослий мотовсюдихід, завжди вивчайте документацію техніки. В інструкції зазвичай вказуються оптимальні параметри всіх витратних компонентів.

ЯК ЗМІНИТИ СВІЧКУ НА КВАДРИЦІ?

Для заміни свічки вам доведеться демонтувати частину кузова мотовсюдихода. Практично у всіх квадриках компонент закритий пластиковими деталями і навіть комплектуючими (бензобаком тощо).

Після того, як ви демонтували частину кузова, вам потрібно:

  • Від'єднати свічковий ковпачок.
  • Одягнути на свічку ключ.
  • Викрутити компонент.

Після цього огляньте і почистіть свічку (якщо збираєтеся використовувати її й надалі). Не варто ігнорувати огляд компоненту, адже він допоможе виявити проблеми у роботі мотовсюдихода.

ЩО МОЖЕ РОЗПОВІСТИ СТАН СВІЧКИ ПРО КВАДРИК?

З того, які свічки на квадроциклі, можна визначити справність техніки. Наприклад, якщо:

  • Електрод у хорошому стані, а його «спідниця» має світлий відтінок, отже, двигун повністю справний.
  • На елементі оксамитовий нагар, тоді паливна суміш надто багата.
  • Ізолятор свічки блідий, отже, карбюратор готує збіднений склад.
  • На елементі сліди масла і металевої стружки, отже, почали руйнуватися клапани або поршень.
  • Товстий шар нагару покрив свічку, отже, вона не нагрівається достатньо, щоб самоочищатися.

І це лише найпоширеніші «захворювання», які можна діагностувати за допомогою свічки запалювання.

3633
Кнопка
связи