logo

Яке масло для квадроциклу краще: види і особливості рідин

Усі квадроцикли мають свій ресурс роботи. Це стосується навіть найдорожчих брендових апаратів, які коштують десятки тисяч доларів. З тим, що ключові вузли техніки поступово зношуються і виходять з ладу, нічого не вдієш. Але ви можете збільшити ресурс компонентів, використовуючи якісне масло. Навіть якщо ви вирішите купити недорогий квадроцикл, для нього потрібно підібрати відповідні мастильні матеріали. Тому давайте розберемося, яке масло для квадроциклу краще вибрати.

ЯКІ СИСТЕМИ МОТОВСЮДИХОДУ ПОТРЕБУЮТЬ ЗМАЩУВАННЯ?

Відразу варто зазначити, що для кожного з вузлів апарату використовується спеціальна олія. Мастильний склад заливається в:

  • Двигун квадроцикла.
  • Трансмісію.
  • Редуктор (задній та передній міст).

Економити на маслі не рекомендується, оскільки воно не лише знижує силу тертя, а й відводить зайве тепло. За рахунок цього механізми працюють правильно, не перегріваються і живуть на порядок довше.

ЯКЕ МАСЛО ЗАЛИВАТИ В КВАДРОЦИКЛ?

Знайти необхідну інформацію про мастила можна в документації мотовсюдихода. Кожен апарат має свої вимоги, тому обов'язково вивчіть їх.

Хоча рекомендацій виробника і варто дотримуватися, це не означає, що потрібно купувати перший відповідний склад. Усі масла складаються з основи та спеціальних присадок. І саме від основи залежать їхні експлуатаційні особливості. Є 3 види мастил:

  • Синтетичні. Така основа виготовляється зі штучних компонентів. Рідина забезпечує максимальний захист вузлів апарата і швидко поширюється його системами (за рахунок плинності). Але синтетика має жирний мінус – ціна. Хоча високий експлуатаційний ресурс складу частково компенсує цей недолік.
  • Мінеральні. Склад виготовляється з нафтопродуктів і відрізняється розумною вартістю. Але є й мінус – таку рідину доведеться часто міняти. Тому використовувати мінеральне мастило найкраще в недорогих квадриках з пристойним пробігом, оскільки в'язкий склад не витікатиме з мікротріщин, що утворилися в системі.
  • Напівсинтетичні. Рідина має властивості мінерального і синтетичного масла, але коштує в рази дешевше останнього.

Райдеру доведеться самостійно вирішувати, яке масло заливати у квадроцикл. Проте досвідчені мотолюбителі радять не економити на мастильних складах, оскільки ремонт двигуна або КПП обійдеться в рази дорожче.

НА ЯКІ ПАРАМЕТРИ СКЛАДУ ЗВЕРНУТИ УВАГУ?

Є кілька характеристик масла, на які райдер має звернути увагу. Насамперед потрібно визначити в'язкість рідини. Для цього слід подивитися на маркування. Якщо в ньому є буква W (winter), значить, рідина розрахована на низькі температури. Наступні цифри показують, для яких погодних умов призначений склад (0 – м'яка зима, 25 – сильний мороз).

З літніми рідинами схожа ситуація. Є 5 класів складів (за в'язкістю) від 20 до 60. Також існують і універсальні масла, які використовуються як узимку, так і влітку. Дізнатися їх можна за спеціальним маркуванням, наприклад, «20W40».

Звернути увагу слід і на:

  • Густину.
  • Лужне число. Чим більший показник, тим вищий рівень захисту.
  • Температуру перебігу та займання. Це мінімальний та максимальний показник, при якому масло можна використовувати.

Для класифікації мастил за критерієм якості використовується система API. Маркування має такий вигляд: S (загальна назва) + A, B, C, D тощо. Найнижча якість позначається літерами «SA», а висока має маркування «SL».

ВИБІР МАСЛА ДЛЯ ДВИГУНА

Вирішуючи, яке масло заливати в двигун квадроцикла, потрібно враховувати особливості самої техніки. Оскільки мотовсюдихід зазнає значних навантажень, його двигун сильно гріється. Це означає, що масло має бути стійким до високих температур і добре відводити тепло.

Відіграє роль й основа складу. В ідеалі варто використовувати лише синтетичну чи напівсинтетичну рідину. Звертати увагу слід і на маркування: країну виробника, пору року, стандарт якості.

Важливо: Для КПП та редукторів потрібно використовувати спеціальні склади, що відрізняються від моторного масла набором присадок.

ЯК ЗАМІНИТИ МАСЛО В ДВИГУНІ?

Насамперед райдеру потрібно розібратися, як часто міняти мастило у квадроциклі. У кожного виробника є свої рекомендації, але досвідчені мотолюбителі радять заливати нову рідину кожні 160 мотогодин. При цьому перша заміна виконується під час обкатки після того, як апарат пропрацював 20 годин.

Щоб міняти масло у двигуні потрібно:

  • Знайти, де розташована масляна пробка.
  • Прогріти двигун (щоб розігріти рідину).
  • Поставити ємність під зливний отвір.
  • Повільно скрутити пробку.
  • Зняти прокладку з пробки, витерти різьблення та заново встановити елемент.
  • Закрутити пробку.
  • Демонтувати масляний фільтр та замінити його.
  • Змастити маслом ущільнювальні кільця фільтра.
  • Вставити воронку в заливну горловину двигуна і заповнити двигун новим маслом.
  • Накрутити на горловину кришку.

Також вам потрібно знати, як перевірити рівень мастила, після заливання нової рідини. Для цього необхідно прогріти двигун, почекати 10 хвилин, відкрутити кришку масляного бачка, дістати і протерти щуп. Після цього стрижень опускається в картер і дістається за 3-5 секунд. За залишками мастила на щупі визначається рівень рідини.

9642
Кнопка
связи