logo

Вібрації руля мотоцикла або як боротися з воблінгом?

Досвід дозволяє райдеру впевнено почуватися на будь-якому двоколіснику, але є ситуації, коли «голого» стажу недостатньо. Йдеться про дорожні хвороби байків, такі як воблінг. І навіть якщо ви зберетеся купити надійний мотоцикл топового бренду, це не вирішить проблему. Рано чи пізно з воблінгом зіштовхуються усі водії, тому до цієї ситуації потрібно просто підготуватися.

ВІБРАЦІЇ КЕРМА МОТОЦИКЛА? ЗНАЙОМТЕСЯ – ВОБЛІНГ

Отже, що ж таке воблінг чи шиммі? У перекладі це означає «розгойдування». Таке явище зазвичай виникає, коли переднє колесо апарату втрачає зв'язок із дорогою під час їзди. Це стає причиною появи зворотної інверсії, що робить двоколісник буквально некерованим. Вібрації на кермі мотоцикла настільки сильні, що приводять у паніку навіть досвідчених байкерів.

Примітка: Серед райдерів воблінг або шиммі ще називають розколбасом.

ЧОМУ ВИНИКАЄ ВІБРАЦІЯ КЕРМА МОТОЦИКЛА?

Одна з ключових причин появи шиммі – неправильна конструкція двоколісника. Якщо байк не пройшов повноцінного тестування, то на високих швидкостях його кермо може сильно трясти. Хоча подібна проблема найчастіше виникає у недорогих спортивних апаратах маловідомих брендів.

Причиною появи вібрацій може стати:

  • Неправильна робота із коробкою передач. Якщо райдер різко переходить від швидкої їзди до повільної, є ризик зловити воблінг.
  • Слабка передня частина рами байка. Конструкція деяких моделей просто не розрахована на високі навантаження. Виявити таку хворобу допоможе перевірка перекриттів та якості сплавів. Пам'ятайте, що вібрації на кермі мотоцикла часто призводять до аварій, тому не ігноруйте відвідування СТО.
  • Дешева чи неякісна гума. Досвідчені мотолюбителі радять ставити на байки лише перевірені шини із преміум сегменту.
  • Погане дорожнє покриття. Ефект шиммі може виникнути через наїзд на стик, яму, вибоїну і т. д.

При цьому воблінг має кілька стадій. Водій може зіткнутися як з легкими вібраціями керма мотоцикла, так і з tank slapper. Це крайня міра шиммі, коли трясеться весь двоколісник.

ЩО ПОТРІБНО РОБИТИ, ЯКЩО ЗЛОВИЛИ ВОБЛІНГ?

Якщо ви помітили, що кермо байка почало трясти, заспокойтеся. Не потрібно робити поспішні дії або намагатися різко гальмувати. Це лише погіршить ситуацію та призведе до аварії. Райдери вже давно вивели оптимальну послідовність дій.

Щоб зупинити шиммі потрібно:

  • Злегка розслабити руки. Не потрібно силоміць утримувати кермо, оскільки через ваше тіло вібрації почнуть передаватися на весь мотоцикл.
  • Щільно притиснути ноги до байка. Пам’ятайте, що ви повинні триматися за двоколісник ногами, а не руками. Також у жодному разі не прибирайте ноги з підніжок.
  • Збільшити швидкість і зміститись трохи назад. Ваше завдання – розвантажити передню вилку.
  • Повільно скинути швидкість (після стабілізації) і плавно натиснути на заднє гальмо.

Другий спосіб практично ідентичний першому, за винятком того, що райдер потрібно навантажити передню вилку. Замість збільшення швидкості потрібно натиснути на заднє гальмо і змістити корпус ближче до передньої вилки.

Вибір методу лікування залежить від дороги. Наприклад, якщо попереду пряма траса, то краще прискоритися. А ось якщо дорога залишає бажати кращого або різко йде убік, рекомендується скористатися другим методом.

Примітка: При воблінгу деякі райдери радять злегка повернути кермо в бік.

ЯК ЗНИЗИТИ РИЗИК ВОБЛІНГУ ЧИ ЗМЕНШИТИ ЙОГО ЕФЕКТ?

Як такого лікування шиммі не існує, але власник техніки може трохи пом'якшити проходження хвороби. Деякі райдери вирішують проблему заміною рульових демпферів, установкою антивібраційних грипс або алюмінієвого керма, який менше схильний до вібрації. Ну і звичайно, ніхто не скасовував регулярне ТО підвіски та коробки передач.

15972
Кнопка
связи