logo

Обкатка скутера: нового і після ремонту

Одна справа скутер купити, а інша, правильно його обкатати. Адже саме від цієї процедури залежить подальша експлуатація техніки та час її «життя». Притирання потребують елементи циліндра, поршня, двигуна і т. д. Тому давайте розберемося, як виконується правильна обкатка скутера.

Коли потрібна обкатка моторолера?

Цілком логічно, що процедура обкатки повинна виконуватись для всіх нових апаратів. Але її також доведеться повторно здійснювати після:

  • Капітального ремонту двигуна.
  • Заміни колінвалу.
  • Заміни кілець або ремонту поршня.
  • Відновлення циліндра.

Грубо кажучи, після будь-якого серйозного ремонту деталям треба давати притертись.

Чому важливе притирання?

Відразу варто зазначити, що обкатки потребує будь-яка мототехніка, незалежно від року випуску. Вона дозволяє осадити різьбові з'єднання, тросики, прокладки, зменшити тертя між компонентами та усунути мікронерівності.

Наприклад, якщо обкатка скутера після заміни поршневої була проведена неправильно, збільшиться витрата палива, швидко зношуються кільця, двигун почне перегріватися, знизиться динаміка і потужність апарату. Тому досвідчені райдери не рекомендують ігнорувати процедуру, адже наслідки будуть неприємними.

Ключові рекомендації щодо обкатування скутера

Для початку слід розібратися із навантаженням. Перші 800 км шляху райдеру потрібно вичавлювати ручку газу лише до половини і розганятися максимум до 35 км/год. Другий етап обкатки – проходження 1600 км. У цей період газ вичавлюється лише на 3/4, а максимальна швидкість скутера не перевищує 45 км/год.

Для виконання ефективної обкатки рекомендується:

  • Регулярно підвищувати та знижувати обороти мотора. Також періодично запускайте моторолера на холостому ходу. Чергування навантажень покращує притирання деталей.
  • Грати зі швидкісним режимом. Не «засиджуйтесь» на одній швидкості, але й не вичавлюйте газ до упору. Наприклад, ви можете розігнатися з 20 км/год до 40 км/год, а потім поступово знизити оберти.
  • Прогрівати техніку. Перед поїздкою запустіть апарат на холостому ходу, щоб масло потрапило у всі вузли та деталі апарата.
  • Виконати ТО після проходження перших 1000 км.
  • Регулярно доливати масло, оскільки під час обкатки його споживання зростає.
  • Після перших 300 км шляху перевірити всі вузли апарату. Звертати увагу слід на люфти, зазори, елементи керування, потіки мастила та інших технічних рідин.

Якщо проводиться обкатка скутера після заміни ЦПГ, важливо слідкувати за поведінкою поршня та циліндра, станом кілець тощо.

Обкатка 4т та 2-тактного скутера

Особливості обкатки залежать від пристрою двигуна. Наприклад, в апарати з чотиритактним двигуном необхідно заливати тільки якісне масло (регулярно доливаючи його), відмінний бензин А-95 і намагатися уникати перегріву двигуна. Висока температура – головний ворог 4-тактного двигуна.

Щоб обкатка скутера 2т пройшла успішно, потрібно:

  • Заливати виключно 92-й бензини. Якщо лити паливо з великим октановим числом, моторолер буде сильно грітися.
  • Додавати трохи масла до бензину (1:30). Цю процедуру рекомендується виконувати, навіть якщо в скутері є маслонасос.
  • Повністю відмовитись від додаткових присадок для палива.
  • Дотримуватись швидкісного режиму (максимум 40 км/год).
  • Обов'язково прогрівати моторолер (особливо при холодному запуску). Після того, як двигун розігрівся, дайте йому 15 хвилин, щоб охолонути.

Важливо: Новий скутер обкатується щонайменше 1000 км. При заміні поршневої групи для притирання потрібно 500 км. А ось для обкатки нових кілець потрібно проїхати лише 150 км.

49237
Кнопка
связи