Двигун байка почав сильно диміти чи з'явилися потіки масла? В цьому випадку необхідна заміна сальника на мотоциклі. На перший погляд поломка дрібна, але для її усунення необхідний серйозний досвід. Звичайно, можна спробувати самостійно вирішити проблему, але найкращим рішенням буде звернутися до спеціалізованого сервісу. Але давайте розберемося, як діагностувати неполадку і чому вона виникає.
НАВІЩО ПОТРІБНІ САЛЬНИКИ КОЛІНВАЛА?
Щоб двигун мотоцикла працював справно, його потрібно регулярно змащувати. На нових мотоциклах за цю процедуру відповідає масляна система. Вона розбризкує мастильний склад (під тиском) по всіх вузлах силового агрегату, що труться. Завдяки цьому двигун не тільки підтримує робочу температуру, але й позбавляється різного сміття.
Завданням сальника, встановленого на колінвалі, є запобігання витіканню мастила. По суті це звичайний ущільнювач.
У двигуні є два сальники – передній та задній. І кожен з них має свій експлуатаційний ресурс. Передній компонент зазвичай розрахований на 30-50 тис. км. А ось задній сальник здатний «віджити» близько 100-150 тис. км.
ЧОМУ ЗНОШУЮТЬСЯ КОМПОНЕНТИ?
Приводом для заміни сальників колінвала на мотоциклі може стати банальне зношування елементів. Справа в тому, що високі температури негативно впливають на стан деталей. Тому постійні перегріви є однією з найпоширеніших причин ушкодження сальників. Хоча є й інші не менш популярні причини, серед яких:
- Заливання нового мастила. Чужорідні частинки, що потрапили на ущільнювач, можуть призвести до появи мікроушкоджень.
- Низька якість компонента. Дешеві сальники живуть лише 10-15 тис. км.
- Неправильне зберігання техніки. Якщо мотоцикл провів зиму на вулиці, сальник міг просто задубіти і втратити свою еластичність.
- Некоректна робота двигуна. Нерідко причиною підвищеного зношування ущільнювачів стає биття колінвала, високий тиск картерних газів та інші неполадки.
- Неправильне встановлення сальників або заводський дефект.
Ігнорувати проблему категорично не рекомендується. Справа в тому, що деформація сальника призведе не тільки до витікання масла, а й до засмічення силового агрегату. Через щілини в двигун буде потрапляти пил і сміття, які призведуть до серйозних поломок.
ЯК ЗАМІНИТИ САЛЬНИК КОЛІНВАЛУ МОТОЦИКЛА?
Процедура заміни сальника однакова для всіх моторів. Проблема полягає лише в тому, що для її виконання знадобляться спеціальні пристрої. Але розглянемо ключові етапи заміни.
Для початку демонтуйте всі пластикові деталі та вузли, які заважають вільному доступу до двигуна. Після цього вам потрібно зняти кришку з двигуна, демонтувати коробку передач і відкрити доступ до колінвала.
Після цього вам доведеться вийняти підшипник. Тут є два варіанти: здійснити повне розбирання системи або скористатися «варварським» методом. Другий варіант простіше, але для нього доведеться вдатися до хитрощів. Дістати підшипник можна, приваривши до нього кілька пластин, або просмикнути через нього спеціальні захвати. Потім дістаньте старий ущільнювач, встановіть новий та виконайте зворотне складання.
Виглядає все досить просто. Однак брак досвіду може зіграти злий жарт, адже сальник потрібно правильно встановити з урахуванням усіх особливостей двигуна.