logo

Карбюратор чи інжектор на мотоциклі – що краще?

У якості системи упорскування палива на мотоциклі може використовуватися карбюратор або інжектор. Це дві кардинально різні системи, які мають певні особливості, а також переваги та недоліки. При виборі важливо звернути увагу, чи встановлений інжектор або карбюратор на двоколіснику. Які особливості у цих систем, буде розглянуто далі.

Основні відмінності карбюратора від інжектора

Інжектор, карбюратор – це два типи систем упорскування палива у двигун внутрішнього згоряння. Основні відмінності між карбюратором та інжектором полягають у наступному:

  • Камера змішування. Карбюратор створює паливну суміш повітря і бензину всередині змішувальної камери, розташованої над впускним колектором двигуна. Інжектор впорскує паливну суміш прямо в циліндри мотора.
  • Точність регулювання кількості палива. Інжектор може точно регулювати кількість палива, що впорскується в двигун. Карбюратор цим не може похвалитися. Інжектор дозволяє знизити витрати бензину.
  • Система управління. Інжектор управляється електронною системою, яка дозволяє регулювати час упорскування палива, щоб оптимізувати роботу двигуна.
  • Надійність, довговічність. Ще однією відмінністю інжектора від карбюратора є його велика надійність, так як ця система упорскування не має схильних до зносу деталей. У карбюраторі є поплавок, голка, дифузор та інші компоненти, які з часом зношуються, вимагають заміни.
  • Обслуговування. Карбюратор, на відміну від інжектора, потребує регулярного налаштування та очищення від нальоту. В інакшому випадку співвідношення палива та повітря в суміші буде неправильним, що призводить до неправильної роботи двигуна.

Інжектор – це більш сучасна, ефективна та надійна система упорскування палива, яка замінює застарілий карбюратор. Але далеко не на кожному новому дорожньому мотоциклі передбачена ця система упорскування. Справа в тому, що карбюратор коштує дешевше, що і робить його досі затребуваним.

Як визначити, інжектор чи карбюратор на мотоциклі

Кожен власник транспортного засобу з ДВЗ повинен знати, чим відрізняється інжектор від карбюратора та яка система передбачена на його мототехніці. Від цього залежить алгоритм обслуговування. Інформація про це представлена виробником у технічній документації. Автомеханік під час огляду також без проблем визначить, яка система упорскування встановлена на мотоциклі.

Що краще для мотоцикла: карбюратор чи інжектор. Плюси і мінуси

Інжектор та карбюратор мають свої переваги та недоліки. Це враховують під час вибору. До переваг карбюратора належить таке:

  • Проста конструкція забезпечує легке обслуговування, яке можна виконати своїми руками.
  • Низька вартість.
  • Нема електронних компонентів.
  • Можливість самостійного ремонту.

Інжектор забезпечує меншу витрату палива та не потребує частого обслуговування. Потужність двигуна з інжекторним упорскуванням вища. Єдиний суттєвий недолік – висока ціна.

У карбюратора недоліків більше. Він вимагає постійної уваги мотовласника, може засмічуватись, робочий ресурс його компонентів відносно невеликий.

Що економічніше, потужніше і швидше: карбюратор чи інжектор

Розглядаючи, чим відрізняється інжектор від карбюратора, варто приділити увагу і таким характеристикам, як економічність, потужність і швидкість мотоцикла з різними системами упорскування.

Інжекторна система забезпечує більш економічне та ефективне використання палива. Суміш подається прямо в циліндр, що швидше та точніше, ніж при використанні карбюратора. Інжектор використовується разом із точними датчиками, електронним керуванням. Тому двигун споживає менше палива. Підтримується оптимальна потужність, можна розвинути велику швидкість.

За представленими характеристиками карбюратор поступається інжекторним системам. Він використовується на бюджетних моделях, від яких не потребують максимальної потужності та швидкості.

Чи можна поставити інжектор замість карбюратора і навпаки

Деяких мотовласників цікавить питання, чи можна поміняти карбюратор на інжектор чи навпаки. Теоретично це можливо, але це вимагатиме значних змін у системі живлення та керування двигуном. Тому цю роботу варто довірити професіоналам.

Якщо карбюраторна система змінюється на інжекторну, встановлюються додаткові датчики та електронні компоненти управління. Після встановлення проводиться налаштування комплексу. Також може знадобитися модифікація системи випуску відпрацьованих газів.

Якщо навпаки, інжектор ставиться замість карбюратора, змінюється система живлення та впуску повітря, запалювання. Карбюратор після встановлення вимагає комплексного налаштування.

2243
Кнопка
связи