logo

Чому скутер не тягне?

Деякі мотолюбителі стикаються з проблемою, коли двигун техніки працює справно, але скутер не тягне. Апарат просто не рухається з місця або повільно їде. Як не дивно, це досить проста неполадка, яку зможе усунути навіть райдер-початківець. Тому давайте розберемося, чому скутер не тягне і як «реанімувати» техніку.

Як має працювати апарат?

Для початку варто дізнатися, яку динаміку має апарат. Це особливо актуально, якщо ви купили б/в скутер і не знаєте, як він працював спочатку. Відразу варто зазначити, що це стосується лише чотиритактних 50-кубових моделей. Такі апарати просто не мають значної потужності, тому їх динаміка залишає бажати кращого.

Але якщо під капотом техніки ховається двигун потужністю від 62 куб. см, тоді необхідно провести діагностику апарату.

Основні причини несправності

Є кілька проблем, через які скутер погано тягне чи зовсім не їде. Серед них:

  • Поломка зчеплення.
  • Обрив ременя варіатора.
  • Зниження компресії.
  • Неправильно підібрані ролики варіатора.
  • Бідна або багата паливна суміш.
  • Повітряний фільтр, що забився.
  • Несправний пусковий збагачувач.
  • Забився глушник.

Це основні причини, чому скутер не тягне чи повільно їде. Але є ще кілька нечастих поломок, серед яких несправність комутатора, пошкодження свічки, неправильно налаштована гальмівна система.

Перевірка ременя та роликів варіатора

Якщо райдер помітив, що динаміка скутера знизилася або апарат відмовляється їхати, йому потрібно перевірити ремінь та ролики варіатора. Найчастіше саме цей вузол стає причиною проблеми.

Для початку потрібно оглянути ремінь щодо обривів або сильного зносу. При розриві або витончення елемента до 1-1,5 см його потрібно замінити. Найкраще ставити японський чи європейський ремінь, оскільки вони «живуть» довше за своїх китайських побратимів.

Після цього необхідно переконатися, що ролики варіатора підібрані правильно. Деталь може бути:

  • Занадто важка. Через це відчутно падає динаміка, і скутер довше розганяється до максимальної швидкості.
  • Занадто легка. В цьому випадку апарат добре розганяється, але при досягненні 30 км/год динаміка йде на спад, через що скутер не може розвинути максимальну швидкість.

Щоб діагностувати неполадку, потрібно зважити ролики та переконатися, що їхня вага підходить. Рекомендовану масу деталі можна знайти в інструкції до скутера.

Перевірка зчеплення

Якщо з роликами та ременем все гаразд, а скутер заводитися, але не тягне, потрібно перевірити зчеплення. Увагу слід звернути на:

  • Стан барабана.
  • Пружини, що тримають колодки.
  • Стан накладок.
  • Пружину торка (вона може луснути).

Райдеру потрібно оглянути весь вузол, оскільки можуть виникнути й інші неполадки.

Перевірка компресії

Причиною, чому скутер не тягне на підйом або погано розганяється може стати зниження компресії. Така проблема виникає через:

  • Активна експлуатація техніки на граничних потужностях.
  • Зношування кілець циліндра.
  • Неправильно підібрані деталі.
  • Помилки під час розточування циліндра.

Виконати перевірку компресії можна компресометром. В ідеалі тиск має бути 10 бар, але 7-8 бар теж непогано. Якщо показники нижчі, тоді потрібно змастити вузол, замінити кільце та переконатися, що всі деталі у хорошому стані.

Проблеми з паливною сумішшю

Якщо новий скутер погано тягне, райдеру потрібно перевірити горючий склад. Занадто багата чи бідна суміш погіршить динаміку, через що розгін стане млявим. Тому потрібно переконатися, що співвідношення кисню та бензину підібрано правильно:

  • Якщо суміш бідна, електрод свічки набуває білого відтінку, починає перегріватися і плавитися.
  • Якщо склад багатий, на свічці з'явиться нагар.

Проблеми з приготуванням горючої суміші можуть виникнути через засмічений повітряний фільтр або поломки пускового збагачувача.

Перевірка масла

Причиною, чому 4 т скутер не тягне, може стати нестача масла або його погана якість. Тому, якщо власник помітив погіршення динаміки, слід перевірити рівень технічної рідини. Зниження рівня мастила може призвести до:

  • Надмірного зносу деталей.
  • Зниження потужності апарату.
  • Перегріву двигуна.

Особливу увагу варто приділити якості мастила. У скутер не рекомендується заливати занадто в'язку чи неякісну рідину. Це стосується як чотиритактних, так і двотактних апаратів.

Втрата потужності спостерігається і за неправильної роботи масляного насоса. Якщо пристрій закачує більший або менший об'єм рідини, двигун почне захлинатися або перегріватись. У цьому випадку рекомендується відвідати СТО та відновити налаштування системи. Ігнорування проблеми призведе до зношування і навіть заклинювання двигуна.

119370
Кнопка
связи