Неправильно налаштована система запалювання нерідко стає причиною того, що байк глухне або просто не заводиться. І не важливо, чи взяли ви топовий двоколісник або вирішили купити недорогий мотоцикл. Навіть невелика помилка при регулюванні суттєво ускладнить експлуатацію техніки. Тож давайте з'ясуємо, як виставити запалювання на мотоциклі.
ЧОМУ ПОТРІБНО ПЕРЕВІРЯТИ ТА НАЛАШТОВУВАТИ ЗАПАЛЮВАННЯ НА МОТОЦИКЛІ?
Система пуску складається з безлічі деталей, поломка яких призведе до низки проблем. Зазвичай водії скаржаться на:
- Проблеми при запуску двоколісника. Крім того, двигун апарату може глухнути під час їзди.
- Зникнення іскри. Подібна несправність виникає через пошкодження обмотки проводів, проблем зі свічками, комутатором, котушкою тощо.
- Некоректну роботу акумулятора. Якщо АКБ не заряджається або кипить, потрібно провести діагностику генератора.
- Поломку замку запалювання. Поломка дрібна, але вона не дозволяє запустити мотор байка.
Перед налаштуванням запалювання мотоцикла «пройдіться» по всіх вузлах системи та переконайтеся в їх справності.
ДІАГНОСТИКА ВУЗЛІВ: ПІДГОТОВКА ДО РЕГУЛЮВАННЯ
Якщо система запалювання почала працювати некоректно, проведіть повну діагностику. Процедура виконується в такій послідовності:
- Замок запалювання. Це одна з найпоширеніших поломок на китайських мотоциклах.
- Свічка. Викрутіть, почистіть та перевірте працездатність компонента. За необхідності замініть його.
- Котушка. Вимірявши опір елемента, ви зможете дізнатися, чи генератор справний. За низьких показників генератор доведеться зняти і перевірити окремо.
- Провід. Важливо, щоб не було оголених дротів, які можуть коротити.
- Блок запалювання. При поломці компонента його необхідно змінити.
Також до регулювання запалювання мотоцикла потрібно налаштувати та почистити карбюратор. Справа в тому, що неправильно приготовлена паливна суміш може стати причиною проблем із запуском двигуна або його зупинки.
ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ЧАС ВИКОНУВАТИ НАЛАШТУВАННЯ?
Пізнє або раннє запалювання є однією з найпоширеніших причин збоїв у роботі силового агрегату. При несвоєчасному запалюванні суміші водій помітить:
- Важкий запуск двигуна.
- Перегріви мотора.
- Збільшена витрата бензину.
- Зниження потужності силового агрегату.
- Зниження чуйності ручки газу.
І це тільки найвиразніші симптоми, за якими можна діагностувати проблему.
ЯК ПРАВИЛЬНО ВИСТАВИТИ ЗАПАЛЮВАННЯ НА МОТОЦИКЛІ?
Для початку вам слід очистити двигун від бруду та пилу, щоб при налаштуванні в систему не потрапило сміття. Після цього слідує:
- Відкрити доступ до зірочки. Кришка розташовується на лівій стороні двигуна, а фіксуючий болт на правій. Після демонтажу кришки ви побачите ланцюг ГРМ та зірочку з мітками.
- Відкрити оглядове вікно ротора або зняти кришку двигуна. Ваше завдання – прокрутити ротор кікстартером, щоб у вікні з'явилася літера "Т" (верхня мертва точка).
- Переконатись, що позначка на зірочці збігається з канавкою на голівці.
- Встановіть кришки на місце.
Примітка: Зловити збіг міток на роторі та зірочці буває важко. Тому райдеру краще зняти кришку двигуна і прокручувати ротор руками, щоб краще контролювати його позицію.
Подібне обслуговування слід проводити одразу після того, як ви придбали мотоцикл. А ось із вживаними байками трохи складніше. Таку техніку краще загнати до майстерні мотосалону, де проведуть її повну діагностику та налаштування запалювання.