logo

Як вибрати шини для квадроциклу?

Універсальність мотовсюдихода робить його чудовим рішенням для активного відпочинку, роботи, перегонів, туризму, експедицій тощо. Але щоб апарат впевнено тримався на тому чи іншому ландшафті, водієві потрібно вибрати шини для квадроцикла. Справа в тому, що від гуми залежить комфорт їзди, маневреність та прохідність техніки. Навіть якщо ви вирішили купити недорогий квадроцикл, правильно підібрані шини покращать його ходові якості. Так давайте розберемося, як підібрати покришки для мотовсюдихода.

ВИБІР ДІАМЕТРА ПОКРИШОК

Для початку райдеру потрібно визначитися, що для ньогоу пріоритеті: швидкість чи прохідність. Саме від цього варто відштовхуватися, вирішуючи, які шини на квадроцикл краще поставити.

Якщо ви любите драйвову їзду на мотовсюдиході або хочете взяти участь у перегонах, слід вибирати покришки невеликого діаметру (12-14 дюймів). Така гума значно збільшить швидкість апарату, але його прохідність знизиться.

Великі колеса, навпаки, дозволять квадрику проїжджати навіть складними трасами: заболоченими ділянками, струмками, брудом, снігом. Справа в тому, що покришки великого розміру мають збільшену пляму контактну, яка і покращує зчеплення з дорогою. Але якщо ви встановите на мотовсюдихід гуму великого діаметра, тоді знизиться обертаючий момент апарата і збільшиться знос комплектуючих (движка і підвіски).

А ось із шинами для дитячого квадроцикла краще не експериментувати. Якщо на апараті стоять 8-дюймові колеса, тоді і міняти їх потрібно на гуму аналогічного розміру. Установка коліс іншого діаметра призведе до погіршення керованості, втрати чутливості та зниження потужності.

ОСОБЛИВОСТІ ПОКРИШОК ДЛЯ МОТОВСЮДИХОДІВ

Відразу варто відзначити, що практично вся гума для квадроциклів призначена для бездоріжжя. Хоча деякі виробники випускають шини для громадських доріг.

Зараз на ринку представлені:

  • Радіальні шини. Такі колеса краще підходять для рівних трас та швидкісної їзди. Власне, якщо ви плануєте їздити містом, тоді вам підійде радіальна гума.
  • Діагональні шини. Така гума є найпоширенішим рішенням, оскільки забезпечує квадрику кращу стійкість при їзді заболоченою місцевістю або брудом.

Звернути увагу слід і на маркування шин. Це спростить вибір відповідної гуми.

Розмір колеса зазвичай вказується в англійській чи метричній системі. Перший варіант має такий вигляд: 25×8-12. Перші два числа показують висоту та ширину покришки, а останнє – радіус диска.

Метрична система виглядає трохи складніше, наприклад: 200/70R12. Де 200 – ширина шини, а 70 – співвідношення ширини до висоти профілю.

ВІЗЕРУНОК ПРОТЕКТОРУ ПОКРИШКИ

Щоб підібрати шини для квадроцикла, потрібно враховувати і малюнок протектора. Від нього залежить те, як мотовсюдихід поводитиметься на бездоріжжі.

Види візерунків:

  • Для пухкого ґрунту та бруду. Вироби цього типу призначені для їзди по вологих та в'язких трасах. Шини відрізняються глибоким візерунком, виконаним у вигляді ялинки. Це дозволяє уникнути пробуксовки та покращити зчеплення з дорогою. Крім того, на задніх покришках є додаткові ґрунтозачепи.
  • Для трави. Така гума покращує поведінку мотовсюдихода на полі або газоні завдяки рівномірному розподілу навантаження. Найчастіше такі покришки вибирають для їзди по дачі або сільській місцевості.
  • Для піску. На такій гумі є спеціальні лопаті, які допомагають відводити сипкий ґрунт. Візерунок протектора нагадує блоки. Це досить вузьконаправлені покришки, тому використовувати їх можна тільки для їзди по піску.
  • Для снігу. Такі шини відрізняються глибоким малюнком, шипами та іноді доповнюються ланцюгами.
  • Для спорту. Гоночні шини виготовляються з м'якої гуми і мають невеликі виступи, які підвищують стійкість мотовсюдихода на рівних трасах. Також плечі спортивних покришок посилені, що дозволяє апарату долати нерівності.

А ось якщо ви плануєте їздити по бруду, газону, снігу та іншим поверхням, тоді краще взяти універсальні шини. Дрібний візерунок шин дозволяє квадрику добре почуватися на трасах будь-якого типу.

ОПТИМАЛЬНИЙ ТИСК У КОЛЕСАХ

Навіть якщо ви вибрали найкращі шини для квадроцикла, без правильного обслуговування їхня ефективність буде низькою. А значить, райдеру потрібно стежити за тиском у колесах та міняти його виходячи з особливостей трас.

  • При їзді по рівних поверхнях, на зразок бетону, асфальту або ґрунтовки, тиск у колесах має бути 0,49-0,88 атм.
  • Для поїздки піском райдеру потрібно знизити показники до 0,19-0,39 атм.
  • При їзді м'якими трасами (полями, болотами) слід встановити тиск в діапазоні 0,29-0,78 атм.

Примітка: Для покращення керованості мотовсюдихода рекомендується накачувати передні колеса трохи сильніше, ніж задні.

2802
Кнопка
связи