logo

Заміна моторного масла у мотоциклі

Заміна моторного масла у мотоциклі – важливий елемент обслуговування техніки. Власник мотоцикла повинен регулярно виконувати цю процедуру, інакше мотор апарата почне перегріватися і швидше зношуватися. Неважливо, вирішили ви купити новий мотоцикл або уживаний двоколісник, насамперед перевірте та замініть мастило. Тому давайте розберемося, як виконується процедура та яку рідину краще використовувати.

НАВІЩО ПОТРІБНА ЗАМІНА МАСЛА У ДВИГУНІ МОТОЦИКЛА?

Багато райдерів не надають значення мастильним матеріалам, але це обіцяє серйозні проблеми. Справа в тому, що склад відповідає за:

  • Зниження тертя між деталями.
  • Охолодження вузлів двигуна. Це особливо важливо для байків із високими оборотами.
  • Видалення сміття і стружки з компонентів, що труться. Масло вбирає всі ці частинки і переносить їх у фільтр.
  • Захист двигуна від іржі та вологи.

Ігнорування процедури призведе до зниження ресурсу двигуна, його перегріву і підвищеного зносу деталей. А найсерйознішою проблемою стане проворот шатунних вкладишів, який виникає через засмічені канали.

КОЛИ ПОТРІБНО ЗАЛИВАТИ МАСЛО У ДВИГУН МОТОЦИКЛА?

Інтервал процедури залежить від умов експлуатації та якості доріг. Наприклад, у документації до американського байка зазначено, що склад необхідно оновлювати раз на 8-9 тис. км. Однак це не означає, що така рекомендація є актуальною для України.

Враховуючи якість наших доріг, міняти масло потрібно кожні 5-6 тис. км. Але знову ж таки, все залежить від техніки. Ті ж круїзери чи туристичні апарати можуть спокійно від'їздити 8-10 тис. км.

Тому райдеру слід регулярно перевіряти стан мастила щупом. Якщо склад набув чорного кольору, значить, настав час його заміни.

ЯКЕ МАСЛО КРАЩЕ ЗАЛИВАТИ У ДВИГУН МОТОЦИКЛА?

Почати варто з того, що автомобільне мастило та засіб для байків – різні речі. Застосування невідповідного складу призведе до утворення корозії, засмічення каналів та прослизання зчеплення. Саме тому для двоколісників слід використовувати лише спеціальний засіб, розрахований на високі навантаження.

При виборі мастила необхідно врахувати:

  • Тактність двигуна. Склади для 2т та 4т моторів відрізняються. У мастилі для двотактників міститься великий набір присадок, які погано згоряють і залишають після себе нагар у камері. Такі засоби тільки засмічують чотиритактний мотоцикл.
  • Тип складу. Це може бути синтетична, мінеральна або напівсинтетична олія. Досвідчені райдери радять віддавати перевагу останнім двом варіантам.
  • В'язкість. Для позначення цього параметра використається класифікація SAE. Маркування виглядає так: 10W50, 10W40, 20W50. Перша цифра означає робочу температуру складу. Літера W означає зимове. А цифри після букви показують в'язкість. Рідкі склади найкраще підходять для холодів, а густі для жаркого клімату.

Але яке масло краще лити в мотоцикл? Тут також все просто, перевагу варто віддавати продукції відомих брендів: Motul, Mobil, Liqui Moly, Elf, Zic, Eni. У складі кожної фірми є свої переваги. Наприклад, Motul краще підходить для спортбайків, а засоби Elf ​​чудово видаляють із системи сміття.

ЯК ЗАЛИТИ МАСЛО У ДВИГУН МОТОЦИКЛА?

Для початку потрібно прогріти байк до робочої температури. Зробити це можна, проїхавшись на ньому (5-10 хв). Після цього дайте двигуну злегка охолонути. Потім потрібно:

  • Підставити під зливний болт ємність (3-3,5 л).
  • Відкрутити кришку заливної горловини.
  • Викрутити зливний болт, розташований у нижній частині силового агрегату. Процедуру слід виконувати максимально обережно та у рукавичках, щоб не обпалити руки.
  • Почекати, поки відпрацьована рідина витече (10-15 хв). При цьому можна нахиляти байк убік, щоб злити більше мастила.
  • Замінити або промити фільтр. Для цього потрібно демонтувати частину пластику і викрутити гайку. При цьому у фільтр слід залити трохи складу, а також нанести мастило на кільце ущільнювача.
  • Встановити фільтр і закрутити кришку.
  • Витерти залишки масла.
  • Закрутити болт.
  • Залити в горловину свіже масло.
  • Запустити двигун на 2-3 хвилини.
  • Перевірити рівень мастила і за необхідності долити його.

На цьому обслуговування байка завершено. Але пам'ятайте, що крім моторного масла вам потрібно міняти гальмівну рідину та мастило в коробці передач.

10965
Кнопка
связи