logo

Запалювання мопеда Дельта: схема, діагностика, регулювання

Якщо ви вирішили купити мопед Дельта, варто розібратися в особливостях його роботи. Наприклад, система запалювання мопеда відповідає за запуск апарату та роботу двигуна. Якщо вона налаштована неправильно, байк не рушить з місця або його двигун постійно буде глухнути (особливо в холодну погоду). Тому давайте розберемося, що є запалювання мопеда Дельта і як його правильно налаштувати.

Обладнання та схема системи

Відразу слід зазначити, що схема запалювання мопеда Дельта мало відрізняється від інших аналогічних апаратів (наприклад, моделі Альфа). Це значно спрощує обслуговування та ремонт техніки.

Складається система запалювання з таких компонентів:

  • замок запалювання,
  • генератор,
  • котушка запалювання,
  • стартер,
  • реле повороту,
  • комутатор,
  • акумуляторна батарея,
  • свічки.

Сама проводка теж цілком стандартна – 12 вольт з мінусом на масу.

Чим загрожує несправність у системі запалювання?

Враховуючи те, що система запалювання включає безліч компонентів, при їх поломці райдер зіткнеться з цілим рядом проблем. Найчастіше мопед глухне або просто не заводиться. В цьому випадку потрібно буде перевірити всі елементи та виконати регулювання запалювання мопеда Дельта.

Також ви можете зіткнутися:

  • Зі зникненням іскри. Така неполадка виникає через проблеми зі свічкою, котушкою, генератором, комутатором або пошкодження проводки.
  • Зносом замку запалювання. Навіть така дрібна неполадка як пошкодження замку запалювання на мопеді Дельта призводить до того, що завести двигун стає неможливо.
  • Порушення роботи АКБ. Проблеми із заряджанням акумулятора або його кипінням виникають через генератор, реле або замикання.

І це лише частина проблем, з якими може зіткнутися райдер. Але не все так страшно, адже замінити реле або замок запалювання Дельти зможе навіть водій-початківець. Хоча зі складною неполадкою краще звернутися до майстерні, де є спеціальне обладнання для перевірки системи запалювання.

Діагностика основних неполадок

Отже, якщо ви помітили порушення у роботі системи запалювання, тоді слід провести невелику перевірку. Базова діагностика включає:

  • Перевірити замок запалювання. Це часта поломка на китайських апаратах, тому потрібно переконатися, що механізм працює справно.
  • Перевірити свічки запалювання. Елемент потрібно викрутити, оглянути та перевірити. Якщо свічка несправна, вкрутіть новий компонент.
  • Виміряти опір котушки. Така маніпуляція допоможе визначити, чи є проблеми із генератором. Відразу перевірте опір між чорним дротом та масою. Якщо показники низькі, тоді демонтуйте та протестуйте безпосередньо сам генератор.
  • Перевірити проводку. Продзвонювати дроти слід орієнтуючись на схему запалювання мопеда.
  • Перевірити блок запалювання. Якщо компонент несправний, ремонтувати його немає сенсу. Пошкоджений блок потрібно лише міняти.
  • Перевірити систему заряджання АКБ.

Якщо всі вузли справні, але апарат ще не заводиться, потрібно відрегулювати запалювання мопеда. Але робити це потрібно лише після перевірки усієї системи. Також перед початком роботи важливо почистити та налаштувати карбюратор байка, оскільки проблеми із запуском можуть виникнути через нього.

Як відрегулювати запалювання на мопеді Дельта?

З налаштуванням запалювання на байку Delta або Alpha впорається навіть райдер-початківець. Процедура виглядає так:

  • Зняти круглу кришку, що знаходиться на лівому боці головки двигуна. Таким чином ви отримаєте доступ до ланцюга ГРМ та регулювальних позначок. Щоб зняти кришку, слід викрутити болт, що знаходиться на іншій стороні двигуна.
  • Викрутити дві пробки із кришки голівки циліндра.
  • Знайти на головці циліндра та зірочці мітки. Ці позначки потрібно буде порівняти.
  • Почати провертати ротор. Наше завдання не тільки зіставити позначки на зірочці та циліндрі, але й знайти на роторі позначку у вигляді рисочки або літери «T».

Власне на цьому встановлення запалювання на мопеді Дельта завершено. Проте ця процедура має ще одну цікаву особливість – можливість відрегулювати запалювання на випередження. Що це таке? Все просто. Процедура налаштування виглядає так само, як і звичайне регулювання, але між мітками робиться розбіжність в 0,4-0,5 см. Така процедура полегшить запуск мотора, хоча і підвищить утворення нагару в циліндрі.

28499
Кнопка
связи