При покупці мототехніки важливо звернути увагу на безліч нюансів, серед яких габарити, особливості підвіски, вантажопідйомність тощо. Але в першу чергу, покупцеві варто вирішити, чи взяти скутер 2- або 4-тактний. Саме від цього залежить функціональність техніки, тому важливо дати раду особливостям кожного двигуна.
Чим відрізняються 2- та 4-тактні мотори?
Багато покупців помилково вважають, що чим більше у двигуні скутера тактів, тим краще. Однак це помилка, яка обійдеться райдеру-початківцю в кругленьку суму.
Двох- та чотиритактні мотори відрізняються:
- Потужністю.
- Витратою палива.
- Принципом роботи.
- Надійністю.
- Економічністю.
У кожного типу моторів є свої переваги та недоліки. І щоб вирішити, який скутер кращий за двотактний або чотиритактний, потрібно розібратися в особливостях двигунів.
Принцип роботи 2- та 4-тактного двигуна
При покупці мототехніки важливо звернути увагу на безліч нюансів, серед яких габарити, особливості підвіски, вантажопідйомність тощо. Але в першу чергу, покупцеві варто вирішити, чи взяти скутер 2- або 4-тактний. Саме від цього залежить функціональність техніки, тому важливо дати раду особливостям кожного двигуна.
Насамперед при виборі 2- або 4-тактних скутерів, покупці звертають увагу на ціну техніки. Природно, апарати з двотактним ДВЗ коштують трохи дорожче за чотиритактні моделі. Але ця різниця сповна компенсується економічністю та надійністю 4-тактних скутерів.
Наприклад, купити хороший скутер з двотактним мотором можна за 7-10 тис. грн. А аналогічний уживаний апарат із чотиритактним «сердечком» обійдеться покупцеві в 11-14 тис. грн.
Який двигун потужніший?
Є думка, що 2-тактний мотор набагато потужніший за свого чотиритактного побратима. І це правда. Оскільки двотактний двигун гірше позбавляється відпрацьованих газів і потребує додаткового продування, його потужність перевищує чотиритактний мотор всього в 1,5 рази.
Проте апарати з 2-тактним силовим агрегатом відчутно поступаються своїми параметрами в динаміці. Це означає, що скутер із слабшим чотиритактним двигуном краще показує себе на старті, впевнено набирає швидкість і добре тримає оберти.
З іншого боку, двотактні апарати добре показують себе на піковій потужності. Але це значно збільшує зношування силового агрегату.
Порівняння двотактних та чотиритактних скутерів
Один із ключових параметрів для мототехніки – надійність. І найвищий експлуатаційний ресурс саме у апаратів із чотиритактним мотором. Причина цього полягає в ефективній системі подачі масла. Грубо кажучи, кожна деталь силового агрегату буквально «плаває» у рідині, що відчутно знижує зношування компонентів.
Крім того, 4-тактний двигун має більш досконалу та складну конструкцію. Це дозволяє знизити навантаження та продовжити термін «життя» силового агрегату.
У свою чергу, двотактний мотор набагато простіше 4-тактного двигуна, через що його легше ремонтувати, а його обслуговування коштує дешевше.
Витрата палива та мастила
Відразу варто відзначити, що 2-тактний двигун має короткий робочий цикл. Через це паливо гірше згоряє і дає менше енергії. Тому двотактний двигун споживає на 30% більше бензину, ніж чотиритактний агрегат.
Наприклад, 50-кубовий скутер із двотактним двигуном (3 к. с.) витрачає на 100 км шляху 3,5 л бензину. А аналогічний чотиритактний апарат витрачає лише 2,2 л палива. Такий помірний апетит особливо помітний при далеких поїздках або активній експлуатації техніки.
Що вибрати, скутер із 2- або 4-тактним ДВЗ?
Вибір техніки залежить від потреб райдера. Якщо покупцеві потрібен компактний та простий у ремонті апарат, тоді варто взяти двотактний скутер. Така техніка відмінно підійде для дачі, поїздок містом або прогулянок.
Але якщо скутер постійно використовуватиметься, тоді слід вибрати чотиритактну модель. Хоча така техніка і вимагає особливого догляду і коштує дорожче, її надійність та економічність згладжує ці недоліки.