logo

Чому квадроцикл так називається: історія та цікаві факти

Квадроцикл – незвичайний та драйвовий транспорт із великою історією. Хоча багато райдерів помилково вважають, що мотовсюдиходи з'явилися відносно недавно. Так, нові квадроцикли звичного зразка були створені лише у 1982 році, але зародилися позашляховики ще у далекому 1896 році. Тому давайте розберемося, чому квадроцикл так називається і як він перетворився на звичний для нас мотовсюдихід.

ІСТОРІЯ ПОЯВИ ЧОТИРИКОЛІСНИХ АПАРАТІВ

Цілком очевидно, що далеким пращуром квадрика став звичайний велосипед. Саме він надихнув багатьох інженерів на створення мотоцикла та мотовсюдихода. І одним з перших вдалих прототипів став чотириколісник, розроблений Генрі Фордом в 1896 р. Він був невеликим візком з 2-циліндровим силовим агрегатом потужністю 4 л. с.

Звичайно, історії того періоду не дають відповіді, чому так називається квадроцикл. Перші моделі було прийнято називати велокарами. Справа в тому, що майже всі апарати мали звичайні велосипедні педалі.

Варто зазначити, що подібна техніка мала колосальну популярність. А причиною цього була низька вартість чотириколісника (порівняно з повноцінним автомобілем).

ВОСКРЕСІННЯ ІДЕЇ ПОЗАШЛЯХОВОГО МОТОЦИКЛУ

Незважаючи на всю популярність велокарів, їхній розвиток зупинився. Після того, як в 1924 Шарль Моше представив свій агрегат, почався період застою. І тривав він до 1967 року. У цей період стався бум на мототехніку, пов'язаний із бензиновою кризою та перенасиченням ринку автомобілями.

Тому 1967 рік вважається періодом появи позашляхової мототехніки. Саме тоді конструктори почали розробляти трицикли, трикари та інші типи триколісної мототехніки. Особливого успіху в цьому досяг Осама Такеучі з компанії Honda. Він розробив триколісний позашляховик US90, який був оснащений:

  • Чотиритактним двигуном об'ємом 70 куб. см.
  • Трикутною рамою.
  • Заднім приводом.
  • Спеціальними колесами для їзди по бруду, снігу та піску.

При створенні моделі US90 інженери орієнтувалися на потреби фермерів. Але попит на трицикл був мінімальним, що майже призвело до закриття проекту. Ось тільки подібний транспорт викликав інтерес у мешканців Каліфорнії, яким потрібна була маневрена техніка для подорожей пляжем.

Незважаючи на тимчасовий успіх, на компанію чекав серйозний бій з конкурентами. Розробкою зацікавилися мото- та автовиробники, які почали копіювати апарат US90. Це призвело до того, що в 1980 році подібна техніка з'явилася у бренду Yamaha, а потім у компаній Kawasaki, Polaris, Arctic Cat.

ЧОМУ КВАДРОЦИКЛ ТАК НАЗИВАЄТЬСЯ?

Звичний для нас мотовсюдихід з'явився вперше в 1982 році, коли інженер Акі Гото з компанії Сузукі встановив на апарат чотири колеса. Це й стало причиною, чому квадроцикл так назвали. Найменування походить від латинського слова «квадро», що означає чотири.

Зараз мотовсюдиходами прийнято вважати всі апарати ATV (All Terrain Vehicle). Проте виробники пішли далі та розділили транспорт на категорії. На ринку можна зустріти моделі:

  • Для повсякденних завдань (утилітарники). Це звичайні мотовсюдиходи із середньою потужністю, призначені для прогулянок, роботи та господарських завдань.
  • Туристичні апарати. Моделі цього типу відрізняються високою прохідністю та можуть використовуватися навіть для експедицій.
  • Спортивні квадрики. Це швидкі та легкі мотовсюдиходи, що відрізняються високою швидкістю (100-150 км/год).

Розбираючись, чому квадроцикл так назвали, можна дійти різних висновків. Справа в тому, що формально під поняття квадрика підпадають навіть звичайні машини із чотирма колесами. Тому мотовсюдиходом прийнято називати лише мотоцикл із 4 колесами.

Хоча є й цікаві винятки. Наприклад, багато брендів випускають UTV апарати, що відрізняються автомобільною посадкою та наявністю кузова. Але навіть такі агрегати є квадроциклами, оскільки вони створені на основі мототехніки.

2866
Кнопка
связи