В байках немає повноцінного кузова, ременів, пасивного захисту (подушок) і навіть ручок, як в авто. Тому безпека райдера залежить тільки від його навичок, реакції, роботи гальм та екіпіровки. Для початку водієві потрібно розібратися, як вибрати мотошолом. Це основний елемент спорядження, від якого залежить безпека і комфорт людини. У цій статті ми познайомимося з усіма різновидами шоломів, розберемося в їх призначенні та нюансах вибору.
Який вибрати шолом для мотоцикла за його типом?

Перше, з чим потрібно визначитися при купівлі мотошолома – його різновид. На ринку представлено 5 основних типів шоломів:
- Каски. Це найпростіший варіант, що закриває тільки тім'я і потилицю райдера. Каска практично не захищає голову, але при цьому відрізняється комфортабельністю. Такий шолом не обмежує огляд, практично не навантажує шию. Підійде подібний варіант для досвідченого райдера або власника малопотужної техніки (наприклад, 50-кубового скутера).
- Відкриті. Такі мотошоломи підбирають для повсякденних поїздок і малопотужного транспорту. Вони закривають тім'я, скроні, потилицю. При цьому підборіддя і обличчя райдера залишається відкритим, що покращує огляд і вентиляцію.
- Модуляри. Це своєрідний гібрид відкритого шолома та інтеграла. Він захищає тім'я, скроні, потилицю і лоб райдера. Також в модулярах є захист підборіддя (що відстібається або у вигляді забрала).
- Інтеграли. Вибрати шолом цього класу – значить вкластися в свій захист на всі 100%. Інтеграл закриває всю голову райдеру, відрізняється високим рівнем безпеки і користується популярністю у професійних гонщиків. Він добре підходить як для спортивних змагань, так і для повсякденних поїздок або туризму.
- Кросові. Якщо ви думаєте, як вибрати шолом для мотоцикла ендуро або квадроцикла, то кросова ATV екіпіровка – найкращий варіант. Унікальною особливістю спорядження є її конструкція: сонцезахисний козирок, додаткові вентиляційні канали, витягнуте підборіддя, відсутність візора.
Щоб вирішити, який вибрати шолом для мотоцикла, враховуйте свій досвід і потужність техніки. Наприклад, для їзди на 110-кубовому мопеді немає сенсу купувати дорогий інтеграл.
На що звернути увагу при купівлі шолома?
Вибираючи мотошолом, слід враховувати цілий ряд параметрів. Почнемо з матеріалу шкаралупи. Найпростішим і найдешевшим рішенням буде спорядження з термопластику. Однак така екіпіровка досить важка, що створює додаткові навантаження при її тривалій експлуатації. Більш практичним рішенням буде вибрати мотошолом з композитних матеріалів. Він коштує трохи дорожче, але краще розподіляє силу удару, важить на 10-15% менше і служить довше. Також хорошим рішенням буде купівля екіпіровки з карбону, скловолокна або комбінованих матеріалів.
Зверніть увагу на:
- Тип візора. Для нічних поїздок краще вибрати модель з прозорим склом. А ось любителям покататися вдень рекомендується придбати шолом з тонованим візором. Також на ринку представлені моделі з додатковими сонцезахисними окулярами.
- Наявність антифогового покриття. Такий шар захищає візор від запотівання, що особливо важливо для активних райдерів (3-5 годин за кермом). Якщо покриття немає, райдеру доведеться доукомплектувати мотошолом пінлоком.
- Кількість вентиляційних каналів. Вони повинні бути зверху шолома, біля візора, по боках. Додатковим плюсом буде наявність регулювання, що дозволяє закрити частину каналів. Це дозволяє краще адаптувати шолом до їзди взимку.
- Тип застібки. Тут є два варіанти: фіксатор Дабл-Д або Д-Рінг. Перший варіант добре підходить для повсякденного використання. Застібка Д-Рінг більш надійна і підходить для активної їзди (гонок, ралі, мотокросу, виконання трюків).
Деяких водіїв цікавить, який шолом вибрати: новий чи вживаний. Ми, як і всі досвідчені райдери, категорично проти б/в мотошолома. І справа далеко не в естетиці, а в безпеці. Ви банально не знаєте, як використовувався вживаний шолом, падав він чи ні. Після удару на спорядженні можуть з'явитися непомітні мікротріщини, які порушують його цілісність і знижують міцність.
Як правильно підібрати мотошолом за розміром?

Головна проблема при купівлі шолома для байка – відсутність єдиної розмірної сітки у виробників. Тому при онлайн-купівлі екіпіровки райдеру доведеться зняти свої мірки і звірятися з ними. Для цього потрібно:
- Взяти швейний метр.
- Протягнути його через верхній край вух, лоб (на 2 пальці вище брів), потилицю.
- Повторити процедуру кілька разів (для отримання точних даних).
Важливо, щоб метр був добре натягнутий, але при цьому не тиснув на голову. Також якщо окружність голови відповідає двом розмірам, тоді варто придбати спорядження поменше. Не переживайте, уже через 2-3 поїздки підкладка шолома усядеться і з'явиться додатковий простір.
Карта проїзду 


Мопеди 


Скутери 


Скутери Б/У
Ретро скутери
Квадроцикли 

Мотоцикли
Аксесуари
Мотошоломи


